意味と関連性を持たない二枚の写真が正方形の中で不意にひとつとなったとき、
思いがけず私に特定の時間と場所を超越した情景をもたらした。
それは向き合うたびに意味合いを変え、あるときは遠い記憶のようでもあり、あるときは自分でも到達しえない深層心理の表出のようにも感じられる。
またそうかと思えば次の瞬間、なにごともなかったかのように全く意味も関連性もない元の二枚の写真に還る。
「意味があること」と「意味がないこと」の表裏は多義図形のようにイメージの中で永遠に反転し続け、どちらか一方に留まることはない。
When two photographs, without any mutual significance or contexts, were combined in one solid
square, they brought me an extraordinary scene beyond a certain time and space.
The scene kept transforming its meaning, sometimes in a form of a distant memory, at other times
as if to be an apparition of my unconscious mind which I would never be able to reach.
But, in the next moment, it turned back to be two separated photographs just as they had
been.There is no significant meaning or relevance between them.
Two aspects, “being meaningful” and “being meaningless”,
are to keep turning over everlastingly in an image like an ambiguous figure, and will never ever
settle in one side.